Nyhedsbrev / Newsletter 27 April 2020

(English below)

BRUG TIDEN NU!
Online-samtale mellem rektor og formand for De Studerendes Råd, om hvordan man griber livet i undtagelsestilstanden

Microsoft Teams, Skype for Business, Zoom. Dagligt åbner vi vores hjem for kollegaer, studerende og venner gennem computerskærm og telefon. Ingen ved, hvad der sker i morgen eller hvor lang tid, der går, før vi igen kan give et kram eller se mennesker uden behørig afstand. Corona har vendt verden på hovedet og fået hele nationen til at balancere på en knivsæg af uvished.

Alligevel er der flere ting, vi selv kan gøre for at holde trit med den nye hverdag. Formand for DSR (De Studerendes Råd) på Designskolen Kolding, Katrine Kjær Nielsen, og rektor Lene Tanggaard har sat hinanden stævne over skærmen med smil, savn til Designskolen Kolding og et par fif til, hvordan man kan bruge tiden fornuftigt.

Fx vil DSR gerne bidrage til at gøre dagen lidt lettere for de studerende, ved at fastholde det sociale:

- Vi har forsøgt at holde fast i nogle af de aktiviteter, vi lavede før Corona. Fx har vi Monday Talks, hvor vi inviterer folk ind for at tale om design, live-stretching-tirsdag, fordi der er vigtigt at holde sig i gang og potluck dinners om torsdagen, siger Katrine Kjær Nielsen, opfordrer flere til at deltage.

Lene Tanggaard tilskynder, at man også ser krisen som en mulighed til at få gjort nogle af de ting, man ellers ikke når. Selvom skolen ikke er åben, så er det vigtigt, at vi holder humøret oppe og gør noget konstruktivt:

- Brug tiden! Hvis der er et eller andet i hverdagen, man normalt ikke har tid til - så brug tiden nu. Der er muligheder. Jeg har fx skrevet en bog færdig, siger Lene Tanggaard.

Du kan se og lytte til hele samtalen, ved at klikke på linket:

Følg DSR på Instagram @dsr.dskd

MAKE THE MOST OF YOUR TIME!
Online conversation between Rector and the Chairman of the Student Council about how to seize the moment when you’re in a state of emergency

Microsoft Teams, Skype for Business, Zoom. On a daily basis we open our home to colleagues, students and friends via our computer screen and our smartphone. No one knows what tomorrow will bring or how long it will be before we can hug each other again or see other people without keeping a proper physical distance. Corona has turned the world upside down and left us with much uncertainty.

Still, there are things we can do to keep up with our new everyday lives. The Chairman of DSR (The Student Council) at Design School Kolding, Katrine Kjær Nielsen, and Rector Lene Tanggaard have met online to talk about upsides and downsides and to give a few tips for how to make the most of your time. For instance, DSR wants to help out by continuing to organise social activities:

- We have tried to hold on to some of the activities that we had before corona. For instance Monday Talks, where we invite people to talk about design, live stretching Tuesday, because it’s important to stay active, and potluck dinners on Thursdays, says Katrine Kjær Nielsen, encouraging more students to join.

Lene Tanggaard inspires us to see the crisis as an opportunity to do some of the things that we don’t usually have time for. Even though the school is temporarily closed, it is important to stay happy and constructive:

- Make the most of your time! If there’s something you feel you never have time for – now is the time to do it. There are opportunities. For instance, I just finished writing a book, Lene Tanggaard says.

Watch and listen to the whole conversation by clicking the link:

Follow DSR on Instagram @dsr.dskd

I no longer wish to receive this newsletter.

- - - This is a test version of the newsletter. - - - --dc178df60a950549e7b78fc9c35fd2b4-- --5a4e3e8ab501c36aa5453b05020c6730--