Nyhedsbrev / Newsletter 11 May 2020

(English below)

Kære studerende og ansatte

Som nævnt i min seneste e-mail, så er vi i den lykkelige situation på Designskolen i Kolding, at vi er med i fase 2 af genåbningen af Danmark. Det betyder for vores vedkommende, at vi må genåbne vores værksteder med henblik på den undervisning og de eksamener, der involverer fysisk fremmøde. Da vi stadig er pålagt ret stramme restriktioner for, hvor mange vi må være på skolen, så gælder det kun for BA-studerende, der færdiggør bachelorprojektet og KA-studerende, der færdiggør specialet. Vi ville meget gerne åbne for meget mere, men det er i den nuværende fase ikke muligt.

Jeg skal ikke lægge skjul på, at det har været en stor opgave at argumentere for betydningen af fysisk adgang til vores skole, da de store universiteter i vid udstrækning har besluttet, at alle eksamener foregår online. I denne uge pågår arbejdet med at lave planer for genåbningen, og I vil snarest modtage en mail fra Lone Dalsgaard om de nærmere retningslinjer.

I denne uges video taler Katrine Kjær Nielsen fra De Studerendes Råd (DSR) og jeg om fordele og ulemper ved den nuværende situation i forhold til værkstedsadgang. Katrine fortæller blandt andet, at hun har været forbi Lasse, som har bygget sin egen interimistiske væv og såmænd også opdaget et nyt materiale (se link nedenfor). Jeg håber, at I har lyst til at se med. Katrine og jeg synes selv, at det er ret givende med disse korte samtaler. Vi modtager gerne ideer til andre tematikker og drøftelser, som kunne være værd at tage op.

Jeg håber, at I alle sammen har det godt efter omstændighederne. Det er svært at være skole på denne måde, men jeg er fuld af beundring over jeres tilgang til hele situationen hele vejen rundt.

Mange hilsner
Lene

Dear students and staff,

As I mentioned in my recent email, Design School Kolding is very fortunate to be included in phase 2 of the reopening. This means that we can reopen our workshops for teaching and exams that require physical presence. Since we are still under heavy restrictions in terms of the number of people allowed, the reopening only applies to BA students who are finishing their BA projects and MA students who are finishing their MA projects. We would very much like to be able to open up even more, but unfortunatley we are not able to within this phase.

It's been quite a challenge to argue for the need of having physical access to the school since the major universities have decided to a great extent to conduct exams online. This week we're working on the plans for how to reopen, and you will recive an email from Lone Dalsgaard with more information as soon as possible.

In this week's video Katrine Kjær Nielsen from the Student Council (DSR) and I discuss the possibilities and challenges of our current situation in terms of workshop access. Katrine tells that she stopped by Lasse, who has managed to make his own temporary loom and discovered a new material (link below). I hope you feel like watching. Katrine and I agree that we find these short conversations quite rewarding. We're happy to receive input from you if you have any ideas for themes and discussions.

I hope you are all well despite the circumstances. Being a school is hard right now, but I very much admire your approach to the situation, all of you.

Best regards,
Lene

I no longer wish to receive this newsletter.

- - - This is a test version of the newsletter. - - - --aac9c76cc6cd59831694a5653389b397-- --ac6a5556cb11a43732c56254285f586b--