Ny analyse viser, at design er en stærk regional driver

Syddanske styrker inden for design kan bidrage til grøn omstilling

Ny analyse af Designskolen Kolding og Region Syddanmark viser, at design er en stærk regional driver for at skabe innovative løsninger i den grønne omstilling.

Hvordan kan de syddanske styrker inden for design og designanvendelse være med til at løse nogle af de store samfundsmæssige udfordringer, bl.a. inden for grøn omstilling? Det giver en analyse af designområdet i Region Syddanmark forslag til, baseret på blandt andet interviews med virksomheder, uddannelsesinstitutioner, offentlige aktører og eksperter, der alle beskæftiger sig med design og anvendelse af design.

Rektor Lene Tanggaard, Designskolen Kolding, peger i forbindelse med analysen på den særlige rolle, som Designskolen har i at klæde både nuværende og kommende generationer på til en bæredygtig fremtid:

- Igennem mange år har Designskolen forsket, udviklet og uddannet i designdrevne metoder til at skabe forandringer - både i samspil med den kommende generation, vores børn, og med organisationer og virksomheder. Rigtig mange børn er dybt bekymrede over en truende klimakrise, og her kan vi, med vores særlige indsigt i brug af leg og design, understøtte dem i at blive fremtidens innovative ressourcer. Igennem de seneste ti år har vi haft over 900 små og mellemstore virksomheder igennem forløb, hvor de har lært at bruge design som driver til at skabe bæredygtige forandringer.

LÆS MERE HER

I no longer wish to receive this newsletter.

- - - This is a test version of the newsletter. - - - --619bbe42a771a3671dde39ce3f5651da-- --f063f57dc413c4c2fb2f87832dc64f34--