Individual Fashion in the Digital Era by Tzlil Ross

2019

Facts

Navn
Tzlil Ross
Studieretning
Beklædningsdesign
Projekt type
Afgangsprojekt
Samarbejdspartner
Julia Lundin

Tekst

In the year 2035 people are going to wear clothes that express their own, specific personality. Complicated algorithms will collect data from the user's digital behaviour and inspire the designer to create the garments – aided by body scanners, sewing robots and 3D software. The technology will reduce the cost of a wardrobe that reflects the user's life and preferences. Tzlil Ross presents a collection designed for London blogger, Julia Lundin, based on her life on social media, and a video describing the process seen from her perspective.

I år 2035 vil folk bære tøj, der udtrykker deres egen personlighed. Komplicerede algoritmer opsamler data fra brugerens digitale adfærd og inspirerer designeren til at kreere tøjet – hjulpet af kropsscannere, sy-robotter og 3D-software. Teknologien reducerer prisen for en garderobe, der afspejler brugerens liv og præferencer. Tzlil Ross præsenterer en kollektion, designet til London-bloggeren Julia Lundin, baseret på hendes liv på de sociale medier, og en video, der beskriver processen set fra hendes perspektiv.

Video

Meet Fashion Designer Tzlil Ross

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies til at integrere med vores videoudbyder og til at lave anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen.

Læs mereLuk

Sociale medier cookies tillader os at integrere med velkendte sociale mediers platforme. Formålet er en mikstur af marketing, statistik og interaktioner med 3. parts platformen.
Nødvendig for at afspille YouTube videoer