MEANINGFUL STORIES by Philip Jensen

2018

Facts

Navn
Philip Jensen
Studieretning
Kommunikationsdesign
Projekt type
MA project

Text

In an online world filled with cute kittens and challenges, I ask – is there still a need for meaningful stories? If so, how do we tell them?

MEANINGFUL STORIES
Social media is a fast-paced environment with new shows, algorithms and initiatives on Snapchat, Facebook and YouTube. The Internet is awash in cat videos, silly memes and stories without content. All this is changing our way of communicating with each other. But even though it's hectic, there still is a need for authentic and meaningful stories. Philip Jensen has developed a premise that investigates how individuals as well as the news media can communicate both authenticity and meaning.

HISTORIER MED MENING
Det går stærkt på de sociale medier med nye shows, algoritmer og tiltag på Snapchat, Facebook og YouTube. Internettet bugner af kattevideoer, fjollede memes og historier uden indhold. Alt sammen noget, der ændrer vores måde at kommunikere med hinanden på. Men selvom det er hektisk, er der fortsat brug for de autentiske og meningsfyldte historier. Philip Jensen har fundet en præmis, der undersøger, hvordan man kan arbejde med at kommunikere autenticitet og mening, både som privatperson og som et nyhedsmedie.

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies til at integrere med vores videoudbyder og til at lave anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen.

Læs mereLuk

Sociale medier cookies tillader os at integrere med velkendte sociale mediers platforme. Formålet er en mikstur af marketing, statistik og interaktioner med 3. parts platformen.
Nødvendig for at afspille YouTube videoer