Gain Power

An empowering tool kit for designers to understand Business & Organisational Context

Forfatter
Designskolen Kolding
Udgivelsesår
2018

The development projects "Sustainable Disruptions" and "Sustainable Prosperity" completed at the Lab for Sustainability at Design School Kolding have generated multiple tools, methods and systematics with which to describe the business complexities that students are likely to encounter when they enter the job market. This has led us to produce an open-source teacher's resource kit.

Gain Power includes several steps to gradually introduce an understanding of different business models. It also creates methods and systematics to empower designes to increase sustainable circular practice, both in collaboration with organisations as well as within entrepreneurial start-up businesses. The material offers a flexible and scalable toolkit that is easy to access and adjust depending on the task at hand.