Mode kan være utrolig intelligent, super kommerciel og poptastisk

Vi valgte begge at studere mode, fordi vi var fascinerede af de mange muligheder og måder at arbejde på, der findes inden for dette område. Mode bliver ofte beskyldt for at være meget overfladisk, men vi synes, den åbner for uendelige muligheder og kan være både utrolig intelligent, super kommerciel og poptastisk. Vi valgte Designskolen Kolding på grund af dens idemæssige tilgang til mode, der passer vældig godt ind i vores tankegang. Vi blev undervist i at udvikle ideer og komme med udtryk og løsninger, og vi lærte, hvordan man kan sætte et projekt sammen. De metoder og al den viden bruger vi hver dag, og de er grundlaget for vores virksomhed.

Vi startede vores firma kort efter, vi blev færdige på Designskolen, og lige fra begyndelsen blev vi ansat til at anvende vores modeteknikker på nye typer projekter. En designuddannelse giver én gode værktøjer til at få helt specielle visuelle ideer til en given opgave, og i mange år har vi arbejdet med alle de forskellige aspekter forbundet med produktet – visuel identitet, indretning, kreativitet, kampagner, arrangementer/shows og ’tonefald’ for meget, meget forskellige klienter. Fornylig har vi rykket os hen imod det sted, hvor det hele startede, og som er kernen i hvert eneste projekt – nemlig produktet – og for os er det en naturlig måde at slutte cirklen på.

Klienter:
Armoire d’homme, Bang & Olufsen, bARBARA í gONGINI, Baum und Pferdgarten, Belsac, Blickfang, Bruuns Bazaar, CIFF, CIFF Kids, Copenhagen Airport, Diesel, Field’s, Garde Hvalsøe, Ikea, Institute for Future Studies, In Wear, Katja K., Designskolen Kolding, Kopenhagen Fur, Kurhotel Skodsborg, Krabbesholm Højskole, Kvadrat, University of Copenhagen, Mark Kenly Domino Tan, Medicinsk Musieon, Mikkeller, Monki, Modström, MTV, Munthe , Noa Noa, Normann Copenhagen, Peter Jensen, RUM, Shoe the bear, Sony Ericsson, Stella Nova, Storm, Ud at Se, , Vs. Magazine, Who Made Who, Won Hundred, Zizzi.

Caroline Hansen, født 1977
Mie Albæk Nielsen, født 1978

Uddannelse:
2005: MA i Modedesign, Designskolen Kolding
2003: Udvekslingsstuderende, Skt. Petersburg University of Technology and Design, Rusland