Rasmus tjener kassen på det, vi andre ser som tidsfordriv

Jeg lever af at lave LOL til internettet (helst noget med kattekillinger), der får dig til at smile, grine, undre dig, tænke dig om, dele med andre eller provokerer dig. Det fungerer, fordi jeg analyserer en målgruppe og designer specifikt til den samt forstår at bruge de tekniske og sociale mekanismer på sociale medier. Jeg har arbejdet med: Coca-Cola, SAS, Danmarks Radio, X Factor, Snickers, Statens Museum for Kunst m.fl.

Jeg valgte Designskolen i Kolding, fordi jeg vidste, jeg ville skabe noget, men ikke hvad.

 

Gakkede videoer, kreative tegneevner og humor er ingredienser i Rasmus Kolbes arbejdsliv. Hans videoer på appen Snapchat bliver set af 60.000 personer i døgnet, og det gør ham til en af de bedst betalte danskere på de sociale medier. I et stort portræt i Jyllands Posten november 2016 skriver Rasmus Straka og Kristian K. Jørgensen bl.a., at Rasmus Kolbe – kendt som Lakserytteren - som den eneste dansker har gjort appen til sin primære levevej. Selv mener han, at hans succes skyldes, at han får skøre idéer, ikke er bange for at lave fejl, og så elsker han at være på.

Hvad fremtiden byder, er han ikke helt sikker på. Han håber fortsat at kunne arbejde med sociale medier og markedsføring. Også tv-mediet kunne være spændende, men der er et enkelt problem. "Det kunne være fedt at arbejde for DR Ultra - men jeg er større end dem," siger han. I stedet retter Rasmus Kolbe blikket mod udlandet. Ud over sin danske Snapchat-profil har Kolbe succes med sin engelsksprogede profil HelloRasmus. Her bliver hans snaps set af cirka 30.000 personer i døgnet, og med den har han netop vundet den internationale pris "Årets historiefortæller" i Snapchat-konkurrencen Snaphappen.

”Når vi hiver fat i en som Rasmus Kolbe, er det, fordi han er væsentligt bedre til at fortælle historier end os”, Peter Svejgaard, ansvarlig for sociale medier hos Spies Rejser, til Jyllands-Posten.

”Han er en unik historiefortæller, der konstant leverer stærkt indhold” Lasse From, redaktør på DR Ung og ekspert i Snapchat.

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies til at integrere med vores videoudbyder og til at lave anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen.

Læs mereLuk

Sociale medier cookies tillader os at integrere med velkendte sociale mediers platforme. Formålet er en mikstur af marketing, statistik og interaktioner med 3. parts platformen.
Nødvendig for at afspille YouTube videoer
Statistik cookies hjælper webstedsejere med at forstå, hvordan de besøgende interagerer med hjemmesider ved at indsamle og rapportere oplysninger anonymt.