Implementering af designprojekter fra DesignCamp2017

Fakta

Projekttype
Tværfagligt uddannelsesprojekt, DesignCamp2017, 4.år danske og internationale studerende. Lab for Bæredygtighed og Design
Projektperiode
Feb17 – Maj 17
Projektledelse
Liv Eskholm, Designer og projektleder på implementering af projekter, Lab for Bæredygtighed og Design, Designskolen Kolding
Samarbejdspartnere
Kolding Kommune, By- og Udviklingsforvaltningen, Klima og Bæredygtighed,Sprogskolen Kolding, JazzHouse, PitStop, Boligselskabet Bovia, Børnehaven Løvetand, Brændkjærskolen, Kulturhuset Nicolai
Deltagere fra Designskolen Kolding
Liv Johanne Eskholm, Thomas Zindorf Lagoni, Tobias Tøstesen, Mette Thrane Frandsen
Vidensgrundlag
Designfagligt udviklingsarbejde

Beskrivelse

Projektets problemstilling
Designstuderende og eksterne partnere modner i samarbejde 8 udvalgte projekter skabt under DesignCamp2017. I hvilket omfang er det muligt at teste konceptet i tiltænkte kontekst? Hvad vil skabe værdi for partnere og tiltænkte modtagere? Hvordan kan vi modne projekterne så de skaber involvering og relevans?

Projektets mål/formål
Formålet er at øge fokus på en reel værdiskabelse under videreudvikling af prototyper i samarbejde med eksterne parnere. At teste prototyper i den kontekst, de er tiltænkt, for at kunne forbedre koncepterne iterativt, for derigennem at sikre relevans.

Projektets metoder og resultater
Vi modner udvalgte projekter. Afdækker netværk omkring konceptet. Gennem borgerinddragende workshops og happenings tester vi koncepternes relevans og graden af bæredygtighed. Reaktionerne er, at projekterne skaber værdi for partnere og andre involverede. Samtidig erfarer vi, at vellykket og blivende implementering tager tid og kræver vilje, ressourcer og opbakning fra flere sider.

De modnede projekter

  • MADCOOKING: Koncept motiverer til at lære dansk, gennem madlavning og socialt tværkultulturelt møde.
  • THE CHALLENGE: Et spil faciliterer temadag, hvor 10.klasses elever designer løsninger for en bedre verden.
  • PLANT A SEED: Et spil, til fysisk leg for 3-5 årige, vækker børns reflektion over affaldssortering og genbrug.
  • WATER MY CITY: Borgere visualiserer egen opfattelse af merværdi i forbindelse med klimasikring af område.
  • TRASH IS MORE: Procesværktøj skaber overblik og samarbejde omkring brug af affald som ressource.
  • PÅWWÅW: Container skaber rum for bæredygtig dialog. MISSION ONE: En kampagne, der positivt styrker og anerkender bæredygtig adfærd hos byens borgere.
  • REMADE AT NICOLAI: Studerende brander værdien af at genbrug og reparere.

Implementerede projekter

Kontakt

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies til at integrere med vores videoudbyder og til at lave anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen.

Læs mereLuk

Sociale medier cookies tillader os at integrere med velkendte sociale mediers platforme. Formålet er en mikstur af marketing, statistik og interaktioner med 3. parts platformen.
Nødvendig for at afspille YouTube videoer
Statistik cookies hjælper webstedsejere med at forstå, hvordan de besøgende interagerer med hjemmesider ved at indsamle og rapportere oplysninger anonymt.