Designskolen kan ta' dig mange steder hen

Der var amoriner i luften, da to af skolens designere sagde ja til hinanden i auditoriet

Cecilie sidder sammen med resten af sit hold på Accessory design og venter på, at dagens lektion skal begynde. Ind af døren kommer Jon. Selvsikker og uden tøven begynder han at tale, og det går op for både Cecilie og de øvrige studerende, at han er kommet for at undervise dem.

- Jeg anede ikke, hvem han var - og jeg synes, at han var lidt af en smart-ass, lyder det fra Cecilie om sit første møde med Jon.

Men den opfattelse ændrede sig kort tid efter.

- Han talte med en tysk studerende på holdet, og jeg oplevede hvordan Jon bare slog over i tysk og talte sproget flydende. Det blev jeg ret imponeret over, griner hun.

De ender til den samme fest, snakker hele aftenen og resten er historie - indtil de i september gav hinanden deres ja under et espalier af hvide roser og efeu i Designskolens auditorium:

- Skolen betyder meget for mig. Det er den første skole, jeg har gået på, som forstår min måde at tænke på. Jeg har drømt om at gå her siden jeg var helt lille. At jeg så oven i købet finder mit livs kærlighed her, er kun vidunderligt. Derfor synes vi også, at det var det mest romantiske og autentiske sted at holde vores bryllup, slutter Cecilie.

Cecilie Bak Lindhardt Fabricius er i gang med sin Master i Accessory design på Designskolen Kolding. Jon Bak Jensen er uddannet guldsmed fra Georg Jensen i København og Industriel designer fra Designskolen Kolding. I dag arbejder han for EWII.