Legeaftalen: Danske Bank
Legeaftalen: Danske Bank
Hvordan kan man designe betalingsoplevelser, som er legende og nemme at gå til – også for ældre og folk med særlige behov? Hvordan kan man begejstre unge mennesker til at blive lige så glade for kaffe som generationerne før dem? Og hvorfor er danske virksomheder ganske enkelt nødt til at blive mere legende?
Danske Bank, Peter Larsen Kaffe, Arla, LEGO House og Sprogeriet gik efter de helt nye input til DesignCamp2018 på Designskolen Kolding - en årligt tilbagevendende event, som samler danske og internationale studerende, virksomheder og eksperter omkring et fælles emne og tilhørende udfordringer. Temaet i år var legen som katalysator for ideudvikling og strategisk design, og under titlen ’PLAY – The Design Way’ blev campen en lystig legeplads for anderledes løsninger på virksomhedernes aktuelle udfordringer.
I podcast-serien LEGEAFTALEN kan du møde de fem virksomheder, lige så mange designstuderende, en lektor og ikke mindst Danmarks første professor i leg. Med serien bliver du klogere på, hvad danske virksomheder kan bruge leg og design til – og hvorfor legen kan blive helt afgørende for vores fremtid.
Et legende let betalingskort til ældre
Folk over 75 foretrækker bare kontanter. Danske Bank bad derfor en gruppe designstuderende om at gøre betalingskort til ældre mere tillokkende. Design en legende løsning til brugere med særlige behov. Danske Bank gik efter de helt nye input til årets DesignCamp på Designskolen Kolding. Et af de forslag, der dukkede op var et betalingskort, specielt rettet mod ældre. Løsningen er gjort legende let at bruge, og du kan høre meget mere om kortet og designudfordringen i podcasten, hvor Jeppe Tastum fra Danske Banks IT-afdeling også giver de studerende kontant feedback på forslaget.
Alle podcasts er udgivet af Designskolen Kolding og kan hentes i iTunes eller din foretrukne podcast-app.