Legeaftalen: LEGO House
Legeaftalen: LEGO House
Hvordan kan man designe betalingsoplevelser, som er legende og nemme at gå til – også for ældre og folk med særlige behov? Hvordan kan man begejstre unge mennesker til at blive lige så glade for kaffe som generationerne før dem? Og hvorfor er danske virksomheder ganske enkelt nødt til at blive mere legende?
Danske Bank, Peter Larsen Kaffe, Arla, LEGO House og Sprogeriet gik efter de helt nye input til DesignCamp2018 på Designskolen Kolding - en årligt tilbagevendende event, som samler danske og internationale studerende, virksomheder og eksperter omkring et fælles emne og tilhørende udfordringer. Temaet i år var legen som katalysator for ideudvikling og strategisk design, og under titlen ’PLAY – The Design Way’ blev campen en lystig legeplads for anderledes løsninger på virksomhedernes aktuelle udfordringer.
I podcast-serien LEGEAFTALEN kan du møde de fem virksomheder, lige så mange designstuderende, en lektor og ikke mindst Danmarks første professor i leg. Med serien bliver du klogere på, hvad danske virksomheder kan bruge leg og design til – og hvorfor legen kan blive helt afgørende for vores fremtid.
Schyy, mor bygger lige en laserkanon
Studerende fra Designskolen Kolding har bygget en samfundsbevidst spiloplevelse til LEGO House, der kan få familier til at lege og lære (endnu mere) sammen.
LEGO House åbnede i september 2017. I husets blå zone finder man aktiviteten City Architect, hvor familier sammen skaber en hel by. Men hvad så, når byen er bygget? Hvordan får man så familien til at komme igen? Rikke Ranch Høgstrup, Senior Experienc Designer tager en indgående snak om laserkanoner, skralde-robotter og andre cool, klodsede løsningsforslag en gruppe designstuderende har leget sig frem til.
Alle podcasts er udgivet af Designskolen Kolding og kan hentes i iTunes eller din foretrukne podcast-app.