Legeaftalen: Peter Larsen Kaffe
Legeaftalen: Peter Larsen Kaffe
Hvordan kan man designe betalingsoplevelser, som er legende og nemme at gå til – også for ældre og folk med særlige behov? Hvordan kan man begejstre unge mennesker til at blive lige så glade for kaffe som generationerne før dem? Og hvorfor er danske virksomheder ganske enkelt nødt til at blive mere legende?
Danske Bank, Peter Larsen Kaffe, Arla, LEGO House og Sprogeriet gik efter de helt nye input til DesignCamp2018 på Designskolen Kolding - en årligt tilbagevendende event, som samler danske og internationale studerende, virksomheder og eksperter omkring et fælles emne og tilhørende udfordringer. Temaet i år var legen som katalysator for ideudvikling og strategisk design, og under titlen ’PLAY – The Design Way’ blev campen en lystig legeplads for anderledes løsninger på virksomhedernes aktuelle udfordringer.
I podcast-serien LEGEAFTALEN kan du møde de fem virksomheder, lige så mange designstuderende, en lektor og ikke mindst Danmarks første professor i leg. Med serien bliver du klogere på, hvad danske virksomheder kan bruge leg og design til – og hvorfor legen kan blive helt afgørende for vores fremtid.
Fra business-plan til brætspil
Profit eller bæredygtighed? Et brætspil med nogle brutale valg kan måske hjælpe Peter Larsen Kaffe med at øge interessen for den brune drik blandt teenagere. ”Vi har en del udfordringer med at tiltrække unge mennesker. Ikke til selve livsstilen omkring kaffe, men til det at drikke kaffe, smage kaffe og lære om kaffe,” fortæller Lars Aaen, udviklings- og kommunikationschef hos Peter Larsen Kaffe. På DesignCamp2018 kortlagde de fremtidige designere den varme kaffebars-stemning, som de unge godt vil ha’. Det endte blandt andet med et brætspil.
Alle podcasts er udgivet af Designskolen Kolding og kan hentes i iTunes eller din foretrukne podcast-app.