The Renew Project

Rapporten bygger på et års projektarbejde i perioden 2017/18, foretaget med særligt henblik på hvordan services - eksempelvis reparation, opbevaring, re-design eller gensalg - kan skabe værdi i pelsbranchen specifikt, og i modebranchen generelt.
Forfatter
Designskolen Kolding
Udgivelsesår
2018

Rapporten lægger ud med at placere sig inden for de tekniske kredsløb af den såkaldt cirkulære økonomi – de kredsløb der stimuleres af principper for langtidsholdbart design (design for longevity) – altså hvordan materialer holdes i brugsfasen så lang tid som muligt gennem både forbrugervaner og nye forretningsmodeller.

Med udgangspunkt i feltarbejde hos danske og kinesiske retailers, værksteder og i danske servicebutikker for beklædning har projektet skabt nye formater for undervisning og brugerinddragende servicekoncepter i regi af den såkaldte cirkulære økonomi.

The Re-New Project af Else Skjold, Frederik Larsen, Ulla Ræbild og Solveig Søndergaard.
Rapporten udgivet i regi af partnerskabsaftalen mellem Kopenhagen Fur og Designskolen Kolding.

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies til at integrere med vores videoudbyder og til at lave anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen.

Læs mereLuk

Sociale medier cookies tillader os at integrere med velkendte sociale mediers platforme. Formålet er en mikstur af marketing, statistik og interaktioner med 3. parts platformen.
Nødvendig for at afspille YouTube videoer
Statistik cookies hjælper webstedsejere med at forstå, hvordan de besøgende interagerer med hjemmesider ved at indsamle og rapportere oplysninger anonymt.