Stor cadeau til designsatsning

Designskolen Kolding får endnu stærkere samarbejdspartner

Fra årsskiftet kommer der nye boller på suppen hos Designskolen Koldings samarbejdspartner D2i - Design to Innovate, når Dansk Design Center flytter ind hos dem i Pakhuset på Kolding Havn. Et gunstigt arbejde med at benytte design i regionale virksomheder, har nemlig fået Danmarks nationale designcenter til at vende blikket mod Syddanmark og inviteret D2i til at indgå ægteskab. Og det er noget, der vækker begejstring hos D2is direktør Thit Juul Madsen

”Fra at være en del af et regionalt system, bliver vi nu del af et nationalt system. Det er det bedste, som kunne ske for D2i og hele det design-økosystem, vi er en del af. Det giver muligheder for at kunne skabe og understøtte endnu mere vækst i virksomheder gennem design på landsplan, siger hun.”

Stærkt samarbejde bliver endnu stærkere
Siden begyndelsen i 2011 har Designskolen Kolding arbejdet tæt sammen med D2i og arrangeret designkurser for små og mellemstore virksomheder i region Syddanmark. Mere end 900 virksomheder har deltaget i et eller flere designforløb på Designskolen Kolding, og er blevet klogere på, hvordan design kan bruges til at skabe vækst. Det nye tiltag får stor betydning for Designskolen Kolding, der nu kan se frem til, fortsat, at sætte design på landkortet - nu med endnu stærkere makkerskab

”Det er en god dag for designskolen, som får en endnu stærkere samarbejdspartner. Skolen kommer fortsat til at levere forskning til os, og de får samtidig mulighed for at arbejde indenfor alle de områder, som hører under Dansk Design Center", siger Thit Juul Madsen.

Thit Juul Madsen vil fortsætte som direktør for D2i indtil årsskiftet, hvorefter hun overtager rollen som leder af Dansk Design Centers samlede indsats for små og mellemstore danske virksomheder.

D2i blev grundlagt for otte år siden på baggrund af et erhvervspolitisk opdrag om at bruge design til at transformere dansk erhvervsliv til at blive mere innovativt. Designskolen Kolding har været samarbejdspartner siden begyndelsen.