600 besøgende fik øvet deres kreative muskel

Åbne værksteder, rundvisninger og udstillinger var på programmet, da Designskolen Kolding bød velkommen til Åbent hus

- Jeg elsker dansk hygge. Det er der masser af her – og mange værksteder, lød det fra Patricia Wilcox, der var rejst helt fra New York for at besøge bl.a. Designskolen Kolding.

Og netop de åbne værksteder var noget helt nyt på et ellers tætpakket program. Fra kælder til kvist kunne besøgende være kreative med både hoved og hænder lige fra digital teknologi til strik, læder og print. Noget, der er mindst lige så vigtig at åbne op for som at informere om optagelsesprøve og fagretninger:

- Vi håber, at de åbne værksteder kan give et indblik i, hvordan det er at gå her på skolen. Værkstedsarbejde er en stor del af designuddannelsen og som studerende  bliver du opslugt af vores studiemiljø - bogstavelig talt. Vi arbejder sammen, fester sammen og bor sammen i en by, der føles som en stor højskole. Det er ikke tilfældigt, at vores værksteder er fyldte døgnet rundt. Vi tiltrækker ambitiøse og kreative mennesker, der brænder for at lave og leve af det, de elsker, lyder det fra prorektor og ansvarlig for optag Lone Dalsgaard.

Optag
Der er optagelsesfrist den 15. marts 2020 kl. 12. Her kan du søge ind.