Student manual

Studienævn

Designskolen Koldings Studienævn er det organ, der sammen med uddannelseschefen og studieadministrationen drøfter og aftaler de formelle rammer for uddannelsernes indhold, planlægning og gennemførelse. Det er Studienævnet, der fører tilsyn med undervisningens faglige niveau og bidrager til at kvalitetssikre og kvalitetsudvikle uddannelserne og undervisningen.

Studienævnet træffer afgørelser ved ansøgninger om merit og om dispensation, afgiver anbefalinger til kvalitetssikring og kvalitetsudvikling af uddannelse og undervisning, afgiver udtalelser vedr. opfølgning på uddannelses- og undervisningsevalueringer, godkender forslag til studieordning og ændringer heri, godkender nye og væsentligt reviderede kursusbeskrivelser, bidrager til at sikre og udvikle studiemiljøet og bidrager til at kvalificere undervisningens tilrettelæggelse. Både undervisere og studerende er repræsenteret i Studienævnet. Der afholdes mindst to møder pr. semester.

Ønsker du at være en del af Studienævnet, kan du henvende dig til studienævnssekretæren, studienævnsformanden eller næstformanden.

Formand: Eva Kappel, eka@dskd.dk, 28608228
Næstformand: Iben Ramvad Kjær, 2021B064@dskd.dk