Banebrydende dansk
design i Milano

I samarbejde med toneangivende designvirksomheder er Designskolen Kolding klar med endnu en ny udstilling til verdens førende designmesse i Milano.

En hovedstad for børn, en futuristisk mølle, et flyvende tæppe, et pelset hjem, en væv der væver og hundredevis af bier, der drages af en smuk, men giftig blomst. Det er nogle af de nye projekter, Designskolen Kolding i år præsenterer på verdens førende designmesse i Milano, Il Salone, der løber af stablen den 8.-13. april.

Unikt samarbejde
Udstillingen The Tube er resultatet af et unikt samarbejde mellem udvalgte nyuddannede designere fra Designskolen Kolding og førende danske virksomheder.

- Udstillingen skal vise, at Designskolen Kolding er i tæt dialog og har et frugtbart samarbejde med flere toneangivende designvirksomheder. Ud over at skærpe interessen for dansk design - vil udstillingen vise nyt, banebrydende design, der kan profilere Designskolen Kolding internationalt, siger rektor Elsebeth Gerner Nielsen.

The Tube består af syv specialdesignede containere, der hver især rummer et nyt produkt, en installation eller en oplevelse som har en kunstnerisk dimension og et kommercielt potentiale.

Designernes Cannes
Det er tredje år i træk, at Designskolen Kolding præsenterer The Tube, som er udviklet af kurator og udstillingsarkitekt Karen Kjærgaard. At udstille på messen i Milano svarer populært sagt til at deltage i designernes svar på Cannes. Hvert år tiltrækker Il Salone flere end 300.000 indkøbere, trendspottere og mediefolk fra hele verden. Under en fælles dansk satsning kommer Designskolen Kolding til at præsentere sig sammen med Aarhus Arkitektskole, Kunstakademiets Designskole og TEKO.

The Tube udstilles fra d. 8. – 13. april 2014 i udstillingszonen Ventura Lambrate under Il Salone i Milano.

Udstillingen er støttet af Kolding Kommune, Danish (Dansk Design og Arkitektur Initiativ), Innonet Lifestyle, Kvist Industries, Oticon Fonden, Augustinus Fonden, Toyota Fonden samt Uddannelses- og Forskningsministeriet.

Virksomheder: Kvadrat, Capital of Children/LEGO, ege, Grundfos, Kick - Kopenhagen Fur, Danske Prydplanter og Dansk Gartneri.

Designere: Alexander Muchenberger, Charlotte Bodil Hermansen, Chris Petter Spilde, Osmund Olsen, Rosa Tolnov Clausen, Sidsel Sørensen og Signe Mårbjerg Thomsen.