Bliv designer

Designskolen Kolding gør sig klar til at modtage nye ansøgere

Hvis du drømmer om en uddannelse som designer, har du chancen nu. Den 1. februar åbner Designskolen Kolding igen op for ansøgninger til skolens bacheloruddannelse. Sidste frist for ansøgning er tirsdag den 15. marts kl. 12.00. Vi anbefaler dig at søge i god tid.

Hvem søger?
For at blive klogere på hvem der søger ind på skolen og hvorfor, har Designskolen gennemført en undersøgelse for årgang 2015, som bl.a. ser på de studerendes prioritering og uddannelsesvalg, herunder Kolding som studieby. 83 studerende er blevet inviteret til at deltage på bachelor-niveau og 20 studerende på kandidat-niveau. Lone Dalsgaard André, uddannelseschef på Designskolen Kolding, opsummerer:

-Der er mange grunde til, at de studerende har valgt at søge ind på Designskolen Kolding, men grundlæggende er det helt tydelige billede, at det er et positivt tilvalg. Dette gør sig både gældende for bachelor og kandidat. Dette ses blandt andet i, at 85% af de bachelor-studerende havde Designskolen Kolding som første prioritet og 68% af de kandidatstuderende.

Når man ser på, hvordan de studerende har fundet vej til skolen, har 21 af de 51 bachelor-studerende, der valgte at deltage i undersøgelsen, hørt om skolen via deres højskoler. Af de 20 kandidatstuderende har de fleste fundet information om skolen via Internettet eller de sociale medier samt DOMUS Magazines årlige guide til Europas førende designskoler. Som udgangspunkt er de studerende rigtig godt tilfredse med Kolding som studieby.

Åbent Hus
Overvejer du en tilværelse som designer, og ønsker du at opleve Designskolen Kolding på nærmeste hold, har du muligheden torsdag den 25. februar, hvor vi holder åbent hus fra 12.00 til 19.00.