Borgmesteren satte The Tube i tråd med Trekantområdet

Koldings borgmester Jørn Pedersen satte de første strimler på den gigantisk væv, som er en del at Designskolen Koldings internationale udstilling, The Tube, ved Kulturnatten i Kolding.

Kulturnatten, der løb af stablen fredag den 22. august, er en del af Trekantområdets Festuge. Temaet for festugen er "Forbindelser" og borgmesteren skabte - i tråd med det - en symbolsk trekant i orange med spirende grønt i midten.

Et tæppe til Trekantområdet
The Tube trak mange gæster til og flere tog imod tilbudet om at væve med og sammen i det, der bliver et kollektivt og kulørt tæppe, som vil blive overdraget til Trekantområdet, når festugen er slut.

Konceptet er skabt af designer Rosa Tolnov Clausen. Tæppet er udstillet i The Tube i Kolding frem til og med onsdag den 27. august sammen med udstillingens øvrige værker.

Fra den 29. august står The Tube klar ved Aarhus Festuge, hvor den kan opleves frem til den 6. september.

Om The Tube
The Tube består af syv specialdesignede containere, der hver især rummer et produkt, en installation eller en oplevelse som har en kunstnerisk dimension og et kunstnerisk potentiale. Udstillingen er skabt i samarbejde mellem unge designere fra Designskolen Kolding og førende danske virksomheder.

Udstillingen er støttet af Kolding Kommune, Dansk Design og Arkitektur Initiativ, Uddannelsesministeriet, Innovationsnetværket, Kvist Industries, Oticon Fonden, Toyota Fonden, Augustinus Fonden og Trekantområdets Festuge.