De nye bachelorer

44 bachelorer fik eksamensbevis og gode råd med på vejen.

For første gang nogensinde blev der fredag afholdt afslutningsceremoni for årets bachelorer på Designskolen Kolding. Faglederne overrakte eksamensbeviser med tale fra prorektor Lone Dalsgaard André, der opfordrede de studerende til at fortsætte deres videre færd med mod og åbenhed.

- Bevar evnen til at undres og husk i den sammenhæng, at det fremmede er en mulighed, som man endnu ikke har mødt. Pas på med ikke at blive tryghedsnarkomaner.

Af de 44 bachelorer vælger mange af dem at fortsætte kandidaten på Designskolen Kolding, mens andre søger udfordringer fx i udlandet. Lone Dalsgaard André håber, at mange vil vende tilbage til skolen - om ikke andet, så for at fortælle om deres vej ud i livet som designer.

- Kom tilbage her til skolen. Kom og pral af jeres successer. Kom og fortæl om jeres fejl. Vi vil forfærdelig gerne følge jeres færden. Lad skolen være en del af jeres liv og omvendt, lød det fra prorektoren.

Dagen sluttede med fællessang, bobler i glassene og friske jordbær.