Design og teknologi i Carlsberg Byen

Designskolen Kolding er med, når videnskabsfestivalen Science in the City åbner på lørdag

Der bliver nok at se til, når studerende, politikere, iværksættere og offentligheden mødes til vidensfestivalen "Science in the City" i København. Her får de nemlig mulighed for at debattere og undersøge emnerne videnskab og forskning og blive klogere på dagligdagens små og store mysterier, når fortællelystne forskere og studerende præsenterer deres grænsesøgende eksperimenter og banebrydende opfindelser, på en sjov og let forståelig måde.

Designskolen Kolding er repræsenteret i fem forskellige projekter, hvor af Rosa Tolnov Clausens er det ene. Med "Hands on Woven" viser Rosa samarbejdet mellem et håndværk og synshandicappede vævere fra Blindes Arbejde.

- Mit ønske med projektet var at basere det på de synshandicappede væveres kompetencer. At skabe et koncept, der imødekommer deres handicap snarere end at være en begrænsning bliver en ressource, fortæller Rosa Tolnov Clausen. Efter væveprocessen blev tekstilerne syet op til puder, mærket med væverens navn og de valg, de havde foretaget undervejs.

Med fra Designskolen Kolding er også Allan Schmidt med The Dilemma Machine, Vibeke Risberg og Anne Louise Bang m.fl. med Design for a Change, Anne Corlin med Wayfinding og bæredygtighedsprojektet Living Lightly

"Science in the City" finder sted den 21 - 26. juni 2014 i Dansehallerne, Carlsberg

Læs meget mere her