Designskolen Kolding udbyder diplommodul

Som noget helt nyt kan man nu tage et diplom i ”Ledelse af forandringsprocesser” på Designskolen Kolding

-At Designskolen Kolding, i samarbejde med UC Syd, nu kan tilbyde et formelt kompetencegivende diplommodul, hvor designmetoder er omdrejningspunktet, er første skridt i retningen mod at udvide aktiviteterne på efteruddannelsesområdet, siger leder af Efteruddannelse på Designskolen Kolding Mikael Sorknæs.

Modulet er henvendt til nysgerrige ledere, mellemledere og medarbejdere primært fra den offentlige sektor, der har en ambition om at kunne lave forandringer og lede forandringsprocesser og facilitere den omstillingsparathed, den offentlige sektor må have brug for nu og i fremtiden. Deltagerne kommer til at udvikle færdigheder og kompetencer til at arbejde med designtænkning, udvikling og praktisk facilitering af forandringsprocesser, og det går fint i tråd med at undervisningen kommer til at foregå på og med Designskolen Kolding.

-Det er helt optimalt, at Designskolen Kolding bliver rammen for både udvikling og gennemførelse af undervisningen, når det designfaglige indhold bygger på erfaringer fra Designskolen Koldings forskning og udvikling, fortæller Mikael Sorknæs.

Modulet er udviklet og tilbydes i et samarbejde mellem Designskolen Kolding og UC Syd på diplomvilkår og tilrettelagt i henhold til studieaktivitetsmodellen på UC Syd. Modulet strækker sig over 7 undervisningsdage på 6 timer, og der skal påregnes nogle timers forberedelse til hver undervisningsdag – varierende mellem teori- og praksisrelaterede opgaver. Undervisningen vil blive varetaget af professionelle designere på kandidatniveau, der har stor erfaring undervisning og facilitering.

Mikael Sorknæs