Designskolen søger designere

Udviklingsafdelingen under Designskolen Kolding opruster i 2016 og skal derfor ansætte flere designere

Når året 2016 er godt i gang, bliver det med et antal nye medarbejdere i Designskolen Koldings udviklingsafdeling.

Skolens fire LAB for henholdsvis Social Inklusion, Bæredygtighed, Efteruddannelse og Leg & Design skruer i det nye år gevaldigt op for aktiviteterne, og derfor søger de lige nu flere kollegaer, som bl.a. kan mønstre erfaring med designprocesser, research, brugerinddragelse og tilrettelæggelse, gennemførelse og analyse af brugerundersøgelser på tværs af fag og sektorgrænser.

Den øgede aktivitet skyldes, at Designskolen Kolding i samarbejde med eksterne partnere har formået at rejse fondsmidler til en version to af projektet D2i - Design to innovate, der skal hjælpe små og mellemstore virksomheder med at skabe vækst gennem brug af design.

De ledige stillinger er skræddersyet til designere, som blandt andet kan bidrage med:

• At etablere et fundament for udvikling af services, interaktionsdesign og kommunikationsplatforme i projekter, som har social inklusion, velfærdsområdet og velfærdsteknologi som omdrejningspunkt.

• At samarbejde med virksomheder og institutioner om at identificere muligheder og skabe positive forandringer for øget bæredygtig udvikling.

• At tilpasse brugerfokuserede designmetoder til børn i relation til design af legeoplevelser og dele denne viden og kompetence med både virksomheder, designere og andre interessenter.

• At undervise/facilitere i forskellige sammenhænge – både alene og som del af et større team Du indgår i et tværfagligt team, som skal udvikle og realisere undervisningsforløb.

Derudover søger Designskolen Kolding en designer med færdigheder i tysk som led i det internationale projekt InnoCan. Med det formål at give kræftpatienter hurtigere og mere skånsom behandling, oprettes der et grænseoverskridende testcenter ved Næstved Sygehus og Universitetsklinikken i Lübeck, hvor danske og tyske virksomheder kan få gennemtestet et produkt, inden det godkendes og slippes løs i resten af sundhedsvæsnet.

Du kan læse mere om de ledige stillinger her