Farvel - det sagde skolen i går til 53 afgangselever

Det var en STOR dag på Designskolen Kolding, da vi sagde farvel, og på forhåbentligt gensyn, til 53 dygtige designere.

Der var knus, tårer og stående klapsalver i en skøn forening med smukke blomster, eksamensbeviser og selvfølgelig, traditionen tro, uddeling af legater.

Dagens største legat fra Danmarks Nationalbank på 25.000 kr. gik til Gitte Lægaard Brødbæk, tekstil designer. Sydbanks rejselegat på 10.000 kr. gik til Anne Kirstine Kromand Krogh, mode. HK Danmarks rejselegat på 10.000 kr. gik til Janni Svane Madsen, kommunikationsdesign.

Fra Gudrun og Erik Kauffeldts Fond uddeltes 10 legater på 10.000 kr. Legaterne gik til:

Julie Andersen Feldthaus, kommunikationsdesign og Anna Høy Mikkelsen, kommunikationsdesign
Kasper Lundsfryd Pedersen, kommunikationsdesign
Bo Frøsig, kommunikationsdesign
Louise Pernille Johannesen, kommunikationsdesign
Mira Anne Vinzents, tekstil
Kirsten Nydam Sørensen, mode
Per Voss Nielsen, industrielt design
Iben Thode Johansen, industrielt design
Sara Breitenbauch, industrielt design
Nanna Vinter Fjord, mode
Signe Eistorp Nielsen, tekstil

Stort tillykke til alle 53 afgængere!

Afgangsudstilling
Designernes afgangsprojekter kan ses på Museet på Koldinghus til og med den 9. august.

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies til at integrere med vores videoudbyder og til at lave anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen.

Læs mereLuk

Sociale medier cookies tillader os at integrere med velkendte sociale mediers platforme. Formålet er en mikstur af marketing, statistik og interaktioner med 3. parts platformen.
Nødvendig for at afspille YouTube videoer