Et sandt eventyr om to modedesignere

To tidligere studerende fra Designskolen Kolding har succes og er med til årets Copenhagen Fashion Week med egne modeshows

Copenhagen Fashion Week har indtaget hovedstaden med masse af unge talentfulde designere i showrooms og på udstillinger rundt omkring i byen.
Foruden de mange nye designere finder man et par stykker, der for få sæsoner siden selv blev karakteriserede som nye, sprøde talenter.

Mark Tan og Nicolas Nybro, begge uddannet fra Designskolen Kolding, har efterhånden slået deres navne fast. Begge er uddannede fra Designskolen Kolding, hvorefter de har grundlagt deres egne brands. I løbet af CPH Fashion Week kan man opleve både Nicolas Nybros og Mark Tans nyeste kollektioner i forbindelse med deres egne modeshows.
Mark Tan har mærket ”Mark Kenly Domino Tan”, der er karakteriseret ved et udsøgt design og en exceptionel kvalitet, målrettet kvinder, der har blik for eksklusivt og smukt design. Hans kreative arbejde med materialers formsprog og klare fokus på bæredygtighed resulterede i, at han vandt Magasins pris, Dansk Design Talent i 2014 og året efter tildelte kronprinsparret ham Stjernedrysprisen.

Nicolas Nybro etablerede sit mærke i 2011. Med sin humoristiske og uhøjtidelige tilgang til æstetik, har han bevist sig som en stærk konceptuel designer, der ikke går på kompromis med materialer eller håndværket. . Dette er ikke gået ubemærket hen i branchen, og sidste år blev han nomineret til Dansk Design Talent. SQ2, lyder navnet på kollektionen, som vises til Copenhagen Fashion Week, inspireret af Nicolas Nybros ynglingseventyr ”Snedronningen” af H.C. Andersen.

De to shows kan præsenteres under CPH Fashion Week henholdsvis den 4. og 5. februar.