Fuld strøm på

Studerende har nytænkt TREFORs batteridrevne køretøj TRIPL og designet en håndfuld forskellige prototyper

Det seks uger lange forløb begyndte ude i virksomheden med en rundvisning og med mulighed for at få en prøvetur på TRIPL-prototypen samt indhente viden om teknik og funktion. De efterfølgende uger har de studerende fra industrielt design brugt på at lave research, udforske nye anvendelsesmuligheder og målgrupper. Afslutningsvist har de studerende bygget en fysisk model af deres endelig design med krav om mål og høj detaljegrad.

TREFOR har fungeret som sparringspartner forløbet igennem og gæstede Designskolen Kolding, da de studerende præsenterede deres resultater. Og der var flere gode bud på nye anvendelsesmuligheder. Én gruppe havde lavet ”Trip” – et køretøj til bytransport og sightseeing. En anden gruppe præsenterede ”Pit’n” – et rullende cykelværksted.

Hos TREFOR vakte forslagene begejstring.

-Det var meget stærkt, at der var tale om vidt forskellige anvendelsesmuligheder. De studerende har været gode til at transformere input fra kunder og omverden til nogle rigtig gode løsninger, siger Steen Meldgaard Laursen, Sales Director hos TREFOR.

Og det er netop de studerendes evner til at tænke uden for boksen, der gør udviklingsarbejdet til en stor gevinst for alle parter.

-De studerende udfordrer os med deres løsninger. Det giver stor værdi for TREFOR, og beviser styrken i et samarbejde mellem Designskolen Kolding og TREFOR, siger Henrik Ejsing Andreassen, Chef for Forretningsudvikling hos TREFOR.