Grøn omstilling med design

Virksomheder, der ønsker hjælp til en grøn omstilling, kan gratis deltage i nyt projekt

Har din virksomhed brug for hjælp til at reducere madspil? Eller til at minimere forbrug af ressourcer? Måske til at indføre en ny grøn forretningsmodel?

Så er Green Change Agents, et nyt projekt under Miljøstyrelsen, en ny oplagt mulighed.
Green Change Agents er rettet imod virksomheder, som ønsker at få styrket miljøindsatsen med hjælp fra akademikere inden for områderne ressourceoptimering, mere miljøvenlige produkter, cirkulære kredsløb eller genanvendelse.

Projektet henvender sig primært til virksomheder i Trekantsområdet og omegn, men virksomheder fra andre dele af landet er også velkomne til at deltage.

Designskolen Koldings laboratorium ’Lifelong Learning’ og erhvervsnetværket ’Green Network’ har arbejdet tæt sammen om at skabe en model for, hvordan man kan lave grøn omstilling i virksomhederne.

- Laboratoriet for Lifelong Learning vil, i kraft af sine erfaringer med at undervise i forandringsprocesser og designledelse, bidrage til undervisningen med de metoder, der er vigtige for at kunne igangsætte en omstilling i virksomhederne - herunder modeller for omstilling, forandringsledelse og mulighedsskabelse, fortæller Pia Schytz, designkonsultent i laboratoriet.

Det er gratis at deltage i projektet.

Rekruttering af virksomheder og ledige akademikere til forløbet er i gang nu.
Projektet løber til december 2016 og ledes af Green Network i et samarbejde med Designskolen Kolding og Vejle og Kolding Kommuner.