I praktik som selvstændig

Studerende fra Designskolen Kolding uddanner sig til at skabe en selvstædig forretning

Seks studerende fra Designskolen Kolding har lyst til at afprøve mulighederne for at gøre karriere som selvstændig. Derfor har de siden den 8. februar været i praktik i egen virksomhed og  derfor lejet egne kontorpladser i House of Design.
House of Design er et professionelt vækst- og iværksætterhus for den kreative branche, som har til huse Koldings kulturelle kompleks, Nicolai.
De seks studerende er Ewa Marianna Polkowska, Ulla Laura Willemijn van Huizen, Karoline Louise Benedikt Lange-Engel, Jiawei Wang, Mathilde Pierri Nørgaard og Hans Christian Falkenberg-Hansen.
De studerende skal i løbet af praktikken også deltage i forskellige virksomhedsbesøg og oplæg. I løbet af ni uger skal de studerende rykke sig og gå fra virksomhedside til start up.

- Forløbet har fokus på at de studerende får professionelt netværk, erfaring med at realisere deres ideer og opnår øget forretningsforståelse, siger konsulent i Designskolen Koldings Erhvervs- og Karriereværksted, Merethe Kruuse.

- Derved øges sandsynligheden for, at de - hvis de senere etablerer egen virksomhed - også får succes med det, simpelthen fordi de forstår deres marked. Og fordi de forstår nødvendigheden af at tjene penge, og samtidig erkender at en sund virksomhedsøkonomi ikke behøver at være i konflikt med, at de udfolder sig kunstnerisk.