Klimaløb krydser Kolding

En gruppe studerende fra Designskolen Kolding varmer op til FNs klimatopmøde COP21 i Paris

- Du kan ikke løbe til Paris alene, men sammen kan vi gøre det!

Sådan lyder opråbet fra Margherita Dell’Era og Sofia Charlotta Ivarsson, to studerende på Designskolen Kolding, som deltager i Run For Your Life - et 4300 km langt stafetløb med start i Kiruna i Nordsverige og mål i Paris.

Run For Your Life ankommer til Danmark den 20. November. Over to dage stiller danske frivillige løbere og organisationer - herunder de studerende fra Designskolen Kolding - op for hver at løbe minimum 4 km, som en del af samlet strækning i Danmark på 330 km.

Stafetten skifter hænder i Kolding den 21. November kl. 01.00 om natten.
I den anledning viser Nicolai Bio Naomi Kleins klima-dokumentar ‘Intet bliver som før’. Desuden live-streames løbet fra kl. 19.30 til kl. 02.00 om natten.

Målet er at give abstrakte, uoverskuelige klimadiskussioner personlige ansigter og fortællinger samtidigt med at løbet sender et klart signal til klimatopmødet COP21 om vigtigheden i en bæredygtig fremtid.

Studerende fra Designskolen Koldings inviterer derfor alle til at snøre løbeskoen. Mød op ved Nicola og vær med, eller tilmeld dig her.

www.facebook.com/events/1632733150309674/

- Vi håber, at samle så mange mennesker som muligt for at vise, at vi bekymrer os om hinanden og denne verden, siger Margherita Dell’Era og Sofia Charlotta Ivarsson.

Fra Kolding fortsætter Run For Your Life sydpå for at nå den tyske grænse kl. 11.00 den 22. november efter natteløb ned igennem Sønderjylland.