Millionstøtte til Designskolen

TREFORs Værdipulje har tildelt Designskolen Kolding 1,2 mio. kr. i støtte

TREFOR strøede mandag den 29. februar fem millioner kroner ud over små og store projekter i Trekantområdet.
Heraf fik Designskolen Kolding samlet 1,2 millioner kroner til to projekter.

For 588.000 kroner skal Designskolen Kolding videreudvikle en særlig undervisningsmetode, som skal udbredes til folkeskolen. Det sker som optakt til, at design fra august i år kommer på skoleskemaet for 10. klasse på Brændkjærskolen i Kolding.
615.000 kroner skal bruges til at forberede en stor konference, som Designskolen er vært for i 2017. Konferencen hedder Cumulus – et forbund af internationale designskoler – der gæster Kolding. Det ventes at blive en markant begivenhed med hundrede af gæster fra hele verden. Konferencen falder sammen med Design Week Kolding og Designskolens Afgangsudstilling for dimittender i uge 22 næste år. Konferencen fokuserer på, hvordan vi bruger design til at skabe nye løsninger i forhold til de udfordringer, Danmark og verden står overfor. Det bliver en farverig og levende uge, men de mange arrangementer, der kommer til at foregå, kræver også mange forberedelser.

- Der er nogle meget faste rammer for, hvordan staten bruger sine penge. Derfor betyder det rigtig meget, at TREFOR har givet os pengene. Det er flødeskummen på lagkagen, siger Mette Mikkelsen, der er udviklingschef og prorektor på Designskolen Kolding.

TREFOR uddelte i år penge til i alt 23 projekter, og der blev uddelt beløb fra 20.000 kroner til 615.000 kroner. Samlet kom der 235 ansøgninger.

- Der har været en overvældende interesse for at komme i betragtning til TREFORs Værdipulje, der har været virkelig mange gode ansøgninger fra en række spændende projekter, lyder det fra administrerende direktør Knud Steen Larsen.