Mode får nyt
fagligt fyrtårn

Designskolen Kolding kan nu endelig præsentere et samlet hold af markante designprofiler, der tilsammen skal styrke og videreudvikle uddannelsens faglige fundament.

Tidligere på året offentliggjorde Designskolen Kolding de nye fagledere for hhv Kommunikationsdesign, Industrielt Design, Accessories og Tekstil, men manglede at finde den rette profil for Mode. Spændingen er udløst og den tyske designer Nadine Möllenkamp får nu sin daglige gang på Designskolen Kolding som fagleder for Mode. 

Nadine er bosiddende i Amsterdam, hvorfra hun driver sin egen virksomhed Blaenk. Hun har en MA i Fashion Design fra Royal Academy of Fine Arts, Antwerp samt en skrædderuddannelse fra Atelier Elke Dürer, Düsseldorf. Nadine har desuden arbejdet som designer for design-duoen Viktor & Rolf. 

Nadine tiltræder den 1. august 2014.

De faglige fyrtårne er:

  • Kommunikationsdesign: Grafisk designer Stephan Saaltink, fagleder. 
  • Kommunikationsdesign: Grafisk designer Rikke Hansen, studiekoordinator. 
  • Industrielt Design: Industriel designer Kåre Birk, fagleder.
  • Accessories: Smykkedesigner Josephine Winther, fagleder.
  • Tekstil: Tekstildesigner Helle Graabæk, fagleder.
  • Mode: Modedesigner Nadine Möllenkamp, fagleder.

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies til at integrere med vores videoudbyder og til at lave anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen.

Læs mereLuk

Sociale medier cookies tillader os at integrere med velkendte sociale mediers platforme. Formålet er en mikstur af marketing, statistik og interaktioner med 3. parts platformen.
Nødvendig for at afspille YouTube videoer