Modeugen 2014 med Designskolen Kolding

Der bliver rig mulighed for at møde både de nyuddannede designere og unge studerende fra Designskolen Kolding, når Modeugen 2014 løber af stablen i København.

16 nyslåede bachelorere blænder op for et modeshow, skabt til de autentiske rammer i Carlsbergs gamle industrihaller, som nu lyder navnet Dansehallerne. Showet viser kollektioner skabt af 16 unge studerende fra Designskolen Koldings mode- og tekstillinje. Akkompagneret af det århusianske band Austronaut, der spiller live når modellerne defilerer over catwalken, præsenteres en række inspirerende bud på kollektioner for mænd og kvinder anno 2015.

Der er kun et begrænset antal pladser til showet, hvorfor der kræves invitation.
Kontakt: Sia Rosenberg på telefon: 5194 4049 eller mail: ba14@dskd.dk

Sted: Dansehallerne, Pasteursvej 20, København V

Mode i Forum
På Gallery-messen i Forum udstiller 13 nyuddanndede designere fra Designskolen Kolding deres afgangskollektioner i selskab med afgængerne fra Kunstakademiets Designskole og TEKO. Udstillingen, der ligger i forlængelse af skolernes fælles modeshow Future of Fashion, vises fra onsdag den 6. august til fredag den 8. august og vil alle dage være bemandet af de nyuddannede designere selv.

Se film fra show.

Se billeder her.

Designere fra Designskolen Kolding

1. Aja Skyum ajaskyum@hotmail.com
2. Anna Nydam annanydam@hotmail.com
3. Camilla Askholm camilla_b_askholm@dskd.dk
4. Ida Blomstrøm Nielsen idablomstroem@gmail.com
5. Karen Marie Christophersen karenmariechristophersen@gmail.com
6. Line Rosenlund Jensen line_r_jensen@dskd.dk
7. Lærke Marie Valum laerke_m_valum@dskd.dk
8. Emilie Brinch emilie_brinch@dskd.dk
9. Louise Egebro louise_egebro@dskd.dk
10. Maria-Louise Vagner Sørensen maria_l_v_soerensen@dskd.dk
11. Trine Ostenfeldt Møller trine_o_moeller@dskd.dk
12. Pernille Pram Sax pernille_p_sax@dskd.dk
13. Solveig Stilling solveig.ss@hotmail.com

Talentpris
Med en ny international talentpris tiltrækker Gallery-Messen i Forum også international opmærksomhed. "The Rising Stars" præmierer kombinationen af originalitet og elegance med et internationalt perspektiv på mode. 20 studerende fra internationale designskoler er nomineret blandt andet fra: Central Saint Martins i London, Institut Français de la Mode i Paris og Academy of Yudashkin i Moskva samt de danske skoler: Margrethe-Skolen, Teko og Kunstakademiets Designskole.

Catwalk-showet "The Rising Stars" finder sted torsdag den 7. august klokken 11.00 på Musikkonservatoriet og vises efterfølgende som udstilling.

Rosenørns Alle 22, Frederiksberg.

Det er gratis og der er adgang for alle.