Mød Marie

På uddannelsesmessen Uddannelse Uden Grænser den 9.-10. februar i Bella Centret, giver Marie Mikkelsen nye, potentielle ansøgere fif til at søge ind på Designskolen Kolding

Lad din passion skinne igennem. Sådan lyder et af Marie Mikkelsens fif til nye ansøgere. For et år siden søgte hun selv ind og blev optaget på Designskolen Koldings linje i accessory-design. Du kan møde hende på uddannelsesmessen Uddannelse Uden Grænser den 9.-10 februar, som afholdes i Bella Centret i København.
Her fortæller Marie Mikkelsens om sin vej til Designskolen Kolding:

Hvad fik dig at søge ind på en uddannelse som designer?
Jeg må indrømme, at det hele var lidt turbulent; jeg troede, at jeg skulle studere på noget der hed 'Institut for ædelmetal' i forlængelse af min uddannelse som guldsmed, men uddannelsen blev nedlagt idet accessory-linjen blev oprettet her på Designskolen Kolding. Selvom det var svært at tage den endelige beslutningen om at flytte til Kolding og starte på en helt ny uddannelse, vidste jeg med mig selv, at jeg blev nødt til at kaste mig ud i det. Jeg var nemlig ikke tilfreds nok med kun at have kendskab til håndværket inden for mit fag; jeg ville ud og søge inspiration, prøve kræfter med nye materialer såvel som nye måder at tænke på, og herigennem finde mig selv som designer.

Hvilke forudsætninger havde du?
Jeg er uddannet guldsmed, og har også et kort højskoleophold bag mig.

Hvad er særligt godt ved Designskolen Kolding?
Det særlige gode og unikke ved skolen er, at det er nemt at passe ind. Her er der plads til dine sære og skæve tanker; faktisk bliver de omfavnet og du får redskaber til at dyrke dem. Du får lov til at være kreativ, og du er omgivet af andre kreative mennesker – og selvom vi studerer på vidt forskellige fagretninger, er her et skønt fællesskab og sammenhold.

Hvad er dit bedste fif til dem, der vil søge ind på Designskolen Kolding?
Vis personlighed, lad din passion skinne igennem, og vær ikke bange for at skille dig ud.