Mød Marie Katrine

På uddannelsesmessen Uddannelse Uden Grænser den 9.-10. februar i Bella Centeret giver Marie Katrine Jensen også sine fif til at søge ind på Designskolen Kolding, til potentielle, nye ansøgere.

Husk at have dig selv med i opgaven. Sådan lyder et af Marie Katrine Jensens fif til nye ansøgere. For et år siden søgte hun selv ind og blev optaget på Designskolens Koldings linje i tekstil og mode. Hun er den anden studerende du kan møde på uddannelsesmessen Uddannelse Uden Grænser den 9.-10. februar, som afholdes i Bella Centeret i København.

Her fortæller Marie Katrine Jensen om sin vej til Designskolen Kolding.

Hvad fik dig til at søge ind på en uddannelse som designer?
Jeg mener designuddannelserne er et godt fundament til at kunne være til, at påvirke verden i en mere bæredygtig og – forhåbentlig – bedre retning. Derudover har jeg altid haft en trang til at skabe, eksperimentere og forbedre, hvilketjeg kan få lov til at gøre hver dag på Designskolen Kolding.

Hvilke forudsætninger havde du?
Før jeg kom ind på skolen har jeg gået 2 semestre på Den Skandinaviske Designhøjskole, hvor jeg fik interesse for de mange aspekter af designfaget og specielt tekstildesign.

Hvad er særligt godt ved DSKD?
Jeg valgte Designskolen Kolding fordi der i undervisningen er en meget ”hands-on” tilgang til designfaget. At få lov til at eksperimentere, lege og undersøge er vigtigt for mig, jeg nyder at fordybe mig i et materiale og have tiden og muligheden til at lære materialet rigtigt godt at kende, den tid får jeg her. Det er også vigtigt for mig at der er et dejligt åbent socialt miljø på og omkring skolen.

Hvad er dit bedste fif til at søge ind på DSKD?
Det er så svært at give et fif til optagelsen, men det allervigtigste er nok, at man husker at have sig selv med i opgaven og at man giver alt hvad man har i sig.