Når undervisning og forskning følges ad

Designskolen Kolding afholder forskningsseminar om gensidigheden mellem undervisning og forskning

Seminaret bliver afholdt mandag den 7. december og samler forskere fra Arkitektskolen i Aarhus, Kunstakademiets Designskole og Designskolen Kolding, og giver dermed institutionerne mulighed for at udveksle erfaringer og viden inden for temaet ’forskningsbaseret undervisning og undervisning som en driver for forskning’.

Forskningschef på Designskolen Kolding Irene Alma Lønne siger:

- Vi glæder os til at være vært for seminaret. Forskerne her på skolen er optagede og engagerede i undervisningen, der står ligeså højt på prestigelisten som forskning. Det er ret unikt at have en kultur, hvor forskningen i så høj grad ses som en integreret del af uddannelsen. Alle ønsker at sætte viden i spil i forhold til at uddanne fremtidens designere. Forskerne er optagede af at udvikle nye metoder i undervisningen samt at engagere de studerende i forskningsspørgsmål. I de mest vellykkede eksempler kan undervisningen føde direkte ind i forskernes vidensproduktion.

Hovedtaler på seminaret er professor Michael Tovey, Reader in Design Pedagogy fra Coventry University.

Program for dagen
11:00 Welcome: Irene Lønne, Head of Research, DSKD

11.15 Keynote: Professor Michael Tovey, Reader in Design Pedagogy, Coventry University: ‘Design, Evolution and Uncertainty.’

12:15 Lunch and catch-up