Ny bestyrelse for
Designskolen Kolding

Universe, LEGO, Arkitektforeningen, Kolding Kommune, H&M og Region Syddanmark. Med repræsentanter fra seks stærke aktører har Designskolen Kolding fået en ny bestyrelse, der sigter imod en endnu mere markant international position.

Designskolen Kolding har fået ny bestyrelse De i alt seks medlemmer kommer med forskellige faglige og forretningsmæssige afsæt og det sikrer, at Designskolen Kolding fortsat har en kompetent og manøvredygtig bestyrelse, som kan udstikke kursen imod fremtiden.

Internationalt fokus
Ny formand for bestyrelsen er Senior Vice President for Innovation & Marketing i LEGO, Per Hjuler, der afløser sin kollega i LEGO, Mads Nipper, som de seneste otte år har stået i spidsen for en rivende udvikling af Designskolen Kolding. De næste år kommer heller ikke til at gå stille af sig, fastslår Per Hjuler:

- Designskolen Kolding er stærkt forankret lokalt og regionalt og den forankring, vil den nye bestyrelse arbejde på at bevare samtidig med, at Designskolen Kolding skal have styrket sin nationale og især internationale position yderligere.

I bestyrelsen får Per Hjuler følgeskab af Pia Bech Mathiasen, administrerende direktør for Universe (næstformand); Jane Sandberg, Direktør for Akademisk Arkitektforening; Sanna Lindberg, HR Global, H&M; Merete Due Paarup, Byrådsmedlem, Kolding Kommune; Otto Ottosen, regionsmedlem, Region Syddanmark.

Det er Designskolen Koldings repræsentantskab, der vælger skolens bestyrelse og som udover at fungere som skolens aftagerpanel også fungerer som kontakt- og debatforum til støtte for skolens udvikling.

Nyt repræsentantskab
Repræsentantskabet består af medlemmer udpeget af forskellige faglige sammenslutninger.

Udpeget af Design Denmark

• Pia Bech Mathiesen, administrerende direktør, Universe