Pels sikrer nominering

Den prestigefyldte konkurrence REMIX har nomineret Louisa Reinholdt fra Designskolen Kolding til en international designpris.

Når den internationale designkonkurrence REMIX med fokus på pels løber af stablen, er der i år et dansk bidrag at finde i finalefeltet. Karakteristisk for finalefeltet er at vise dette års nye og innovative designtalenter verden over.

Louisa Reinholdt er uddannet fra Designskolen Kolding med afgang fra tekstillinjen i 2015. Med denne nominering er hun derfor godt på vej til at skabe opmærksomhed om sig selv og for alvor slå sit navn fast I branchen. Til modemagasinet IN udtaler Louisa Reinholdt: ”Jeg har valgt at arbejde med sælskind, fordi jeg tror, det har meget potentiale. Det er et smukt materiale, som modebranchen endnu ikke har udforsket i dybden.”

DESIGNKONKURRENCEN REMIX

Designkonkurrencen REMIX blev første gang lanceret i 2003 for at give fremtidige designere mulighed for at udvikle og eksperimentere med pels. Konkurrencen giver således up-coming designtalenter en ideel platform til at fremvise deres innovative designs til et internationalt publikum.

Grundet konkurrencens internationale eksponering, er der stor potentiale for at kunne udvikle betydningsfulde relationer på tværs af branchen med mulighed for efterfølgende arbejde for store anderkendte mærker. Foruden den prestigefyldte internationale designpris venter der bl.a. de tre vindere af REMIX et photoshoot for det italienske Vogue og et samarbejde med pels- og førerende modedesignere inden for deres felt.

Den endelige vortering vil finde sted den 3. marts, hvor hver designer vil fremvise tre looks med temaet ”talenternes drivhus” med fokus på naturmaterialer og pels.