Peter Barker som ekspertdommer

Fagleder fra Designskolen Kolding er inviteret til at være ekspertdommer i en stor kinesisk designkonkurrence

Når designkonkurrencen ”Design for Sitting” for syvende gang skal finde sine vindere, er der i år en fagleder fra Designskolen Kolding at finde i det internationale dommerfelt. Den første store udskillelse har allerede fundet sted, da deltagerfeltet er reduceret fra 2000 til 14 finalister. Peter Barker er fagleder for Industrielt Design på Designskolen Kolding, men har også haft lignende stillinger på andre anderkendte skoler i udlandet. Foruden at undervise i design, har Peter også selv en baggrund som industriel designer, hvilket kun er med til at tilføre mere til hans allerede mangeårige erfaring inden for feltet.

Designkonkurrence
Designkonkurrencen ”Design for Sitting” er en international design udstilling med en dertilhørende konkurrence. Selve konkurrencen er organiseret og sponsoreret af Central Academy of Fine Arts i Beijing, og er kun for kinesiske designstuderende. Konkurrencens kerne er at fremme eksperimentel design samt at udforske forholdet mellem menneskelig adfærd og design. Således er dette tema for dette års designkonkurrence ”action sitting”, hvilket også understøttes af, at det hovedsageligt er stole til hjemmet, der bliver udstillet. Foruden at være en stor designkonkurrence er dette års ”Design for Sitting” også en del af et større regeringsprojekt, ”Visual Beijing”, som skal udvikle kinesisk design.