Rektor skriver om

 uimodståelig grøn omstilling

En helt ny, grøn håndbog er kommet i handlen. Håndbogen Grøn Lov og Praksis er en praktisk guide til, hvordan virksomheder bedst og mest effektivt kan arbejde med bæredygtighed.

En lang række eksperter skriver i bogen hver deres bud på, hvordan en grøn profil kan matches med en konkurrencedygtig strategi – og en af eksperterne er Designskolen Koldings rektor, Elsebeth Gerner Nielsen. Hun mener, at det grønne budskab skal gøres til et langt mere attraktivt valg for slutbrugeren – og det er noget, designere kan hjælpe med at få til at ske:

“Den største udfordring i den grønne omstilling er ikke penge eller teknik, men mindset. Brugerne skal nudges til at ville det, vi kan rent teknisk! Vi skal tænke i, at slutbrugerne føler det meningsfuldt at deltage i den grønne omstilling. Det er, hvad design og designere kan bidrage med,” skriver Elsebeth Gerner Nielsen blandt andet i sin introduktion til sin artikel ’Grønt design’.

Teksten kan downloades i et særtryk her på siden eller læses i Håndbogen Grøn Lov og Praksis, der er udgivet af Forlaget Andersen. Håndbogen er rettet mod ledere i både det offentlige og det private. Og den kan købes via forlagets hjemmeside eller ved at maile direkte til era@greenlawandpraxis.dk

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies til at integrere med vores videoudbyder og til at lave anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen.

Læs mereLuk

Sociale medier cookies tillader os at integrere med velkendte sociale mediers platforme. Formålet er en mikstur af marketing, statistik og interaktioner med 3. parts platformen.
Nødvendig for at afspille YouTube videoer