The Tube skal ses og sanses på Folkemødet

Designskolen Koldings udstilling præsenteres på Danmarks største politiske fest fra den 12.-15. juni 2014

Knap er Designskolen Koldings internationale udstilling The Tube vendt retur fra Milano, før den fragtes til Bornholm. Nærmere betegnet til Havnegade i Allinge, hvor de syv containere placeres helt centralt i det, det betegnes som Danmarks største politiske fest.

I 2013 deltog 65.000 mennesker i det fire dage lange folkemøde. Og intet tyder på, at interessen er dalet. Stort set alle ministre, et stort antal folketingsmedlemmer, flere end 500 interesseorganisationer og alle toneangivende medier har igen i år meldt deres ankomst.

For Designskolen Kolding tilbyder Folkemødet en enestående ramme for at præsentere spændviden i design –som den foldes ud i Tuben i tæt samspil mellem unge designere og virksomheder.

The Tube kommer til at stikke ud i folkemængden. Modsat mange af Folkemødets events, hvor ordet dominerer, vil udstillingen være til at se og sanse. To designerne vil agere hovedværter, Nikolaj Lorenz Mentze styrer en workshop over temaet taburetter, og Rosa Tolnov sætter væven op og inviterer deltagerne til at væve med, ja, hvem ved om Margrethe Vestager, Helle Thorning Schmidt, Lars Løkke og Kristian Thuelsen Dahl lander et aftale og væver et 'Politisk Kludetæppe’?

Og til at styre slagets gang for Designskolen Kolding er en erfaren eks-politiker, naturligvis Designskolen Koldings rektor, Elsebeth Gerner Nielsen.

Har du lyst til at deltage i Folkemødet, så skynd dig. Der er rift om pladserne.