Værkstedsledernes vinkler på samtidskunsten

To værkstedsledere fra Designskolen Kolding er blevet udvalgt til at udstille deres kunstværker til den prestigefyldte københavnerbegivenhed Forårsudstillingen på Charlottenborg.

Forårsudstillingen har igen i år indtaget hovedstaden med masser af talentfulde kunsterne til en censureret udstilling, der præsenterer de nyeste tendenser i samtidskunsten på Charlottenborg. Ud over det stærke felt af danske kunstnere, kan besøgende også glæde sig til kunstværker fra fjernere himmelstrøg såsom Brasilien, Japan og Sydkorea. Carl Emil Jacobsen og Iben Høj, begge værkstedsledere fra Designskolen Kolding, er blevet udvalgt til at udstille deres kunstværker på Charlottenborg og dermed blandt de få udvalgte, der slap igennem nåleøjet.

Relief#7 er titlen bag Carl Emil Jacobsens værk. Et relief der både undersøger grænselandet mellem flade og objekt, men også forholdet mellem landskabelige former og naturelementernes iboende farvepotentiale. For at skabe en stedsspecifik og forankret farveskala har han indsamlet sten i den danske natur, der er blevet kværnet og malet til pigment og efterfølgende brugt til bemaling. Herved tager værket ikke blot motivmæssigt udgangspunkt i landskabet, men er i sig selv også brudstykker af det danske landskab.

"Blood relations" er navnet på Iben Højs kreation. Kunstværket er håndlavet ved hjælp af flere manuelle strikkemaskiner og sammensmeltet af forskellige rester af tråd og garn fra tekstilindustrien. Værket skifter udtryk, når man bevæger sig rund om det.

Udstillingen er åben frem til den 17. april 2016.