Om BEKEY (Bæredygtig Velfærd)
Hvem er BEKEY?
BEKEY blev stiftet i 2008 af FK Distribution. Som reklamedistributør stod FK med et problem hver gang, deres omdelere skulle ind i opgangene og dele reklamer ud. Det forstyrrede beboerne og gjorde dem utrygge, når fremmede ringede på: Der manglede en sikker, universel nøgle, så omdelerne kunne levere reklamer uden at forstyrre. Deraf opstod tanken og behovet for BEKEY. Siden da er der installeret BEKEY i 13.000 opgange i hele Storkøbenhavn, og alene sidste år ansatte firmaet 16 nye medarbejdere, så staben nu er oppe på 26 ansatte.
Det elektroniske låsesystem fra BEKEY er udviklet med det formål at undgå at udlevere fysiske nøgler og dermed øge sikkerheden hos brugerne, spare ressourcer og penge.
GIV TRYGHED VIDERE
BEKEY beskriver selv sin mission sådan: Et stigende antal borgere i Danmark har behov for pleje og service i deres hjem. Alle har - uanset alder, handicap eller lidelse - krav på tryghed i eget hjem. Og kommunens hjælpere og assistenter har brug for at komme sikkert og hurtigt ind for at løse deres opgaver. Alt dette hjælper BEKEY med at løse.
Med BEKEY på døren ved kommunens plejekrævende borgere altid, at kun folk, de stoler på, har adgang til deres hjem. BEKEY er nemt og sikkert at bruge, og det gør hverdagen lettere for alle.
Fra BEKEYs hjemmeside.
DERFOR GIK BEKEY MED I BÆREDYGTIG VELFÆRD
"Man kan sige, at når man er sådan en lille opstartsvirksomhed som os, som har groet enormt meget, så er der rigtig mange beslutninger, der er drevet af, at man skal have stor fart på. Man skal derudaf, og man skal sørge for at få implementeret noget … Det gør også, at man tager en række chancer, og at den administrerende direktør egentlig meget nemt kan få en meget central rolle i produktudviklingen, forstået på den måde, at det er det, jeg umiddelbart ser og tror på, som er det, der driver udviklingen.
Og hvis virksomheden skal vokse sig større og skal kunne udvikle sig i en række andre områder end bare lige der, hvor jeg befinder mig rent fysisk og gør min indflydelse gældende, så gælder det om at have nogle mere strukturerede processer om, hvordan man produktudvikler, og hvordan man udvikler organisationen. Det har vi fået hjælp til.
Det, vi især har fået hjælp til, er at definere, hvad er det for nogle analyser, som man skal lave for i virkeligheden at forstå sin kundes behov yderligere … Meget af det, som ligger og er relevant i forhold til at forstå en kundes behov, det ser man ikke umiddelbart uanset hvor intelligent, man er”
Adm. Dir. Søren Holmblad