Om e-mergency (Bæredygtig Velfærd)

Hvem er e-mergency? 

Brian Østergaard stiftede i 2001 reklamebureauet e-mergency. I 2011 valgte e-mergency at sadle om til at arbejde med velfærdsteknologi. Det udsprang af, at Brians mormor i mange år var syg af en Alzheimer, og han tænkte, at han ville være med til at forbedre livet for mennesker med en demenssygdom. Derfor udviklede e-mergency demensZonen i tæt samarbejde med brugerne, og det blev starten på, at e-mergency i dag har fokus på velfærd og velfærdsteknologi på nye måder - og altid med borgeren i centrum.

Det karakteristiske ved e-mergency er, at alle løsninger udvikles i tæt samarbejde med både fagprofessionelle og slutbrugere, og at det er gennemtestet, før det tilbydes landets kommuner, regioner, plejehjem etc. - For os er det bæredygtige, at vi ved, vores produkter dur’, og at vi både optimerer og distribuerer information, så resultatet bliver mere selvhjulpenhed, siger Brian Østergaard.

Firmaet står ikke blot bag demensZonen, men bl.a. også demenskalenderen carePlan Inmente og trivselsskærmen carePlan målrettet plejesektoren, og det har leveret en række andre kreative løsninger til plejehjem, kommuner og foreninger.

Der er i dag 7 ansatte, fortrinsvis designere og programmører.

DERFOR GIK VI MED I BÆREDYGTIG VELFÆRD 
"Jeg har fået nye briller på, så jeg bedre kan se denne verden. Den præmis, al velfærdsteknologi laves efter, er ressourceknaphed og faldende skatteindtægter, så hvis man ikke kan levere løsninger, der er bæredygtige i den forstand, at de sparer ressourcer for kommunerne, får man ikke en chance på markedet.

Det synes vi, vi kan, men vi havde brug for et reboot – bl.a. nu manifesteret i at vi er flyttet og klar til ”en ny start” – og til det brug mente vi, vi kunne få glæde af at sparre med holdet bag Bæredygtig Velfærd.

Det er lykkedes, og det, vi har fået udviklet, er et e-mergency Brand Framework, inspireret af LEGOs Brand Framework, men tilrettet, så det er vores. Det er ud fra den verdensopfattelse, vi skal arbejde. Det er en huskeliste, et materiale, der giver mulighed for at stille målrettede spørgsmål. Et udviklingspapir.

Vi har skabt et frirum til at stille spørgsmål ved ideerne, tankerne og holdningerne til produktet, og det har givet os ny viden til det, vi skal: Udvikle nye produkter. Vi ved, hvad vi vil. Vi ved, hvad fokus er – det er et godt udgangspunkt for at se noget nyt. Vi har fået nye briller på, så vi bedre kan se denne verden."
Brian Østergaard, direktør, og Kathrine Beyer, Project Paramedic & designuddannet

”Det har været et super fedt forløb og dejligt at lære jer at kende!”
- mail fra Kathrine Beyer til holdet bag Bæredygtigt Velfærd ved afslutningen af projektet

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies til at integrere med vores videoudbyder og til at lave anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen.

Læs mereLuk

Sociale medier cookies tillader os at integrere med velkendte sociale mediers platforme. Formålet er en mikstur af marketing, statistik og interaktioner med 3. parts platformen.
Nødvendig for at afspille YouTube videoer