International DesignCamp2012 Nudge

International DesignCamp2012 Nudge
Emnet for DesignCamp2012 var nudging – dvs. design af positiv adfærd - i relation til temaerne Ernæring og Offentlig Sundhed; By, Samfund og Arkitektur; og Uddannelse og Leg. Hvordan nudger man kunder til at træffe sunde valg i fast food-miljøer? Hvordan nudger man mennesker, som er isolerede inden for et givent fællesskab og får dem til at interagere? Studerende fra Asien, USA, Canada, New Zealand, Mellemøsten og Europa arbejdede sammen med virksomheder og offentlige instanser om at besvare disse og andre reelle spørgsmål med fokus på, hvordan virksomheder kan inkludere nudging i deres produkter og services - både til gavn for den enkelte og fællesskabet - og på at klæde designere på til at udføre dette arbejde.

Denne publikation præsenterer de studerendes forslag til løsninger af nogle af de konkrete problemstillinger, som virksomheder og samfundet generelt står over for. Desuden giver den et vædifuldt indblik i de arbejdsmetoder, som nutidens designstuderende og designeksperter anvender.
Forfatter
Designskolen Kolding
Udgivelsesår
2012

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies til at integrere med vores videoudbyder og til at lave anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen.

Læs mereLuk

Sociale medier cookies tillader os at integrere med velkendte sociale mediers platforme. Formålet er en mikstur af marketing, statistik og interaktioner med 3. parts platformen.
Nødvendig for at afspille YouTube videoer