Vigtige
Datoer og Frister

Oversigt over vigtige datoer og frister i optagelsesforløbet 2024

Du skal holde dig opdateret her på hjemmesiden og i din mailboks. Al kommunikation fra studieadministrationen omkring optagelsesforløbet via kvote 2 foregår pr. e-mail. Hvis du ikke modtager mails fra os under forløbet, kan det være en god idé at tjekke dit spamfilter.

1. februar 2024
Ansøgningsportalen www.optagelse.dk åbner, og du kan oprette en ansøgning.

3. + 8. februar 2024
Åbent Hus på Designskolen Kolding.

15. marts 2024 kl. 12:00
Din frist for oprettelse af kvote 2-ansøgning. Ansøg via www.optagelse.dk
Din frist for at uploade dispensation for adgangsgivende eksamen. Ansøg via www.optagelse.dk
Din frist for kvote 1-ansøgning hvis du har en udenlandsk adgangsgivende eksamen. Ansøg via www.optagelse.dk
Din ansøgningsfrist, hvis du ønsker at benytte dig af den grønlandske særordning. Ansøg via www.optagelse.dk

2. april 2024 kl. 12.00
Din frist for upload af portfolio og CV ved kvote 2-ansøgning.

13. og 14. april 2024 – begge dage 9.00-17:00
Praktisk prøve for kvote 2-ansøgere (vi giver besked om, hvordan det kommer til at foregå, når vi nærmer os).

Uge 20, 21 og 22, 2024
Optagelsessamtaler for kvote 2-ansøgere. Designskolen Kolding fastsætter dato og klokkeslæt.
Du vil senest d. 6. maj 2024 få besked om, hvorvidt du skal til samtale.

5. juli 2024 kl. 12.00
Din frist for oprettelse af kvote 1-ansøgning på www.optagelse.dk
Bemærk at fristen for udenlandske ansøgere er 15. marts kl. 12.00.

26. juli 2024 i løbet af formiddagen
Du får en mail fra Designskolen Kolding, hvis vi tilbyder dig en studieplads.

2. august 2024
Du skal acceptere eller afvise vores tilbud om studieplads.

Mandag 19. august og onsdag 21. august 2024 i tidsrummet 09.00-15.00
Der er mulighed for at ringe til prorektor Lone Dalsgaard på tlf. 20 29 07 89 for overordnet feedback på optagelsesforløbet, til dem der ikke er blevet optaget.