DigiHub

Brobygning mellem mennesker og teknologi

Gennem nationale digitaliseringsfonde, har Designskolen Kolding etableret en digital design hub: DigiHub. Her hjælper vi som vidensinstitution, små og mellemstore virksomheder med at udvikle nye digitale produkter og services.

Erfarne designere har indsigter i både digitale og teknologiske fagområder. Med design thinking, håndværk og kreativitet, kan de derfor være en del af et udbytterige samarbejder med en lang række andre discipliner.

Hvert projekt i DigiHub bemandes både af ivrige studentermedarbejdere og senior designere. Ved at følge en design proces der er holistisk, iterativ og human-centered, hjælper vi tech virksomheder med at:

• Forstå deres målgruppes behov.
  • Co-create og teste koncepter.
  • Udvikle brugervenlige digital produkt- og serviceprototyper.
  • Introducere deres produkter og services til nye markeder.

Gennem gode samarbejder i disse udviklingsprojekter, ønsker vi at etablere solide forhold med industrien, og derigennem bringe ny viden ind i vores institution, for bedre at kunne uddanne og forberede vores studerende på erhvervsmarkedet efter de dimitterer.

Projekter

Lyden af DigiHub

Hvordan kan man arbejde med design og designtænkning i virksomheder og vende udfordringer til muligheder? Hvilken rolle spiller design i udviklingen af digitale løsninger? Og hvordan får man fingre i en designstuderende?

De gode spørgsmål og svar står i kø i denne podcast-serie med Designskolen Koldings DigiHub, repræsenteret ved Andreas Stær van der Merwede, Esben Rahbek, Matilda Blomgren og Nina Prochniewska samt innovationskonsulent Lars Mathiesen fra DigitalLead.

Serien er produceret af Jesper Lunau fra Erhvervshus Sydjylland.

Bemærk, afsnit 1 og 2 er på dansk, mens afsnit 3 er på engelsk.

Afsnit 1. Design? Er det ikke noget med tøj eller møbler?

Afsnit 2. Tænk design og klynger ind i din digitale satsning

Afsnit 3. Du kan låne en designer til din virksomhed

Mød DigiHub designerne

De er dygtige, engagerede og nytænkende - og så er de med til at bygge bro mellem menneske og maskine. Mød de unge designere og studentermedhjælpere, som udgør en stor del af DigiHub.

DigiHub Designers