Må jeg være med?

En forskningsrapport om leg, inklusion og fællesskab i skolen
Author
Helle Marie Skovbjerg, Janne Hedegaard Hansen, Anne-Lene Sand, Jens-Ole Jensen, Andreas Lieberoth, Astrid Lehrmann, Hanne Hede Jørgensen
Year of publication
2022

Denne rapport præsenterer resultater fra forskningsprojektet MÅ jeg være med? Om leg, inklusion og fællesskab i skolen.

Formålet med projektet har været at udforske, hvordan leg kan understøtte fællesskab og deltagelse i børnefællesskabet i indskolingen. Samtidig har formålet med denne udforskning været at bidrage med bud på leg og legedesigns, der kan skabe nye muligheder for deltagelse. Endelig har formålet været at undersøge, hvordan pædagoger både kan være med til at skabe nye legedesigns og dermed integrere design som en del af deres metode i det pædagogiske arbejde, og hvordan pædagogerne i udførelsen af de legedesigns kan støtte børns deltagelse i de pågældende legedesigns.

This website uses cookies

We use cookies to integrate with our video provider and for anonymized website traffic statistics.
Cookies are small text files stored on your device, which let's a vendor know not who you are, but that your visit across different pages in the website is from the same browser on that device, and hence probably from the same visitor.

If you at some point logged in or identified yourself on our site or at one of the third party services below, your personal data may have been associated with some of these cookies.

You may opt out of all non strictly necessary cookies.

Read moreRead less

Social media cookies allows us to integrate with well known social media platforms with the purpose of a mixture of marketing, statistics and social interactions on the third party platform.
Neccesary to display YouTube videos