Må jeg være med?

En forskningsrapport om leg, inklusion og fællesskab i skolen
Forfatter
Helle Marie Skovbjerg, Janne Hedegaard Hansen, Anne-Lene Sand, Jens-Ole Jensen, Andreas Lieberoth, Astrid Lehrmann, Hanne Hede Jørgensen
Udgivelsesår
2022

Denne rapport præsenterer resultater fra forskningsprojektet MÅ jeg være med? Om leg, inklusion og fællesskab i skolen.

Formålet med projektet har været at udforske, hvordan leg kan understøtte fællesskab og deltagelse i børnefællesskabet i indskolingen. Samtidig har formålet med denne udforskning været at bidrage med bud på leg og legedesigns, der kan skabe nye muligheder for deltagelse. Endelig har formålet været at undersøge, hvordan pædagoger både kan være med til at skabe nye legedesigns og dermed integrere design som en del af deres metode i det pædagogiske arbejde, og hvordan pædagogerne i udførelsen af de legedesigns kan støtte børns deltagelse i de pågældende legedesigns.

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies til at integrere med vores videoudbyder og til at lave anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen.

Læs mereLuk

Sociale medier cookies tillader os at integrere med velkendte sociale mediers platforme. Formålet er en mikstur af marketing, statistik og interaktioner med 3. parts platformen.
Nødvendig for at afspille YouTube videoer