Med Bestseller på arbejde
At være i stand til at udvikle en kollektion for et specifikt brand er en vigtig disciplin at mestre for en designer. Derfor fik 32 studerende i forbindelse med kurset ’Kollektion med virksomhed’ til opgave at designe en bæredygtig kollektion for en eksisterende virksomhed, og 2/3 af dem greb chancen, da de fik mulighed for at samarbejde med tøjgiganten Bestsellers populære brand Vero Moda.
Kurset havde fokus på alle aspekter af det at designe for et brand: styles og materialer, systemer og produktion, forretningsplaner og kommunikationsstrategier. Der var således masser af læring at hente for de studerende fra både tekstil, mode, industrielt design og kommunikationsdesign, som har arbejdet med bl.a. retursystemer af tøj, recycling, upcycling, long lasting/slow fashion og user-awareness.
Både en designer, en miljøansvarlig og Bestsellers Global HR Manager Katharina Frydensbjerg Poulsen deltog i forløbet og var også med, da de studerende præsenterede deres endelige kollektioner fredag den 18. december.
Undervisere: Pernille Winther, Helle Graabæk og Lykke Bloch Kjær, blandt andre.